Böcker etc

2013/10/22 § Lämna en kommentar

Jag får ibland frågan om finansböcker som jag rekommenderar .  Jag har inte läst någon och generellt sett så tror jag de flesta inte är speciellt bra förutsatt att man kan grunderna inom trading. Tradingportalen.com  har dock några grundläggande artikelserier som exempelvis Aktieproffsskolan att läsa och de är bra även jag inte håller med om allt.

En bok som borde vara överlägsen som populärvetenskaplig litteratur inom behaviorial economics  är  ”Tänka, snabbt och långsamt” av Daniel Kahneman.  Kahneman som är en av de främsta experterna i världen inom kognitionsforskningen fick ”nobelpriset” i ekonomi 2002 för sin banbrytande forskning som han bedrivit tillsammans med den framlidne Amos Tversky.

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande Böcker etcFritz the Cat.

Meta