Starbreeze NE

2012/04/19 § 9 kommentarer

Mmm, där kom den som förväntat och kursen rasar.

Den blev lite dyrare än jag prognoserat och till 3:4. Ett företagsförvärv görs vid sidan så utspädningen blir likvärdig som prognoserat till ungefär 1:1.

Jag tror detta är rätt väg att gå men frågan är om marknaden vill ställa upp på en till NE och vad jag kunde se var den inte garanterad i nuläget. Företagsförvärvet är intressant och frågan är varför de säljer.

 

 

Taggad: , , , ,

§ 9 svar till Starbreeze NE

  • beepbeep skriver:

    Den här görs ju för att genomföra ett förvärv, du trodde det handlade om att betala löner till folk.

  • Papi skriver:

    Kursen är verkligen låg jmfrt med potentialen just nu för SB. Tror en del av kursen speglar av sig i att många har bränt sig på SB och är lite skeptiska. Man ångrar ju att man inte hade krut i bössan nu så man kunde få ett fint GAV. Förra NE kom jag ihåg att jag köpte teckningsrätter för 2 öre och sedan poster för 7 öre styck. Men tror att när NE väl är fulltecknad och turbulensen har lagt sig så står SB tillsammans med Overkill-förvärvet mycket starka tillsammans. Payday som kan utvecklas hur kul som helst, varför nöja sig med bankrån, finns ju många olika typer av bus man kan utöka med. Varför inte ha ngt slags system så man kan tävla liga mot liga? Inte vet jag, men onekligen bra läge för kreativitet.

    Sen vill jag påpeka att SBs styrelse och ledning har börjat förstå vikten av att kommunicare till marknad mer och mer samtidigt som den har visat sin handlingskraft med ett väldigt bra förvärv, det r ju inte bara att gå ut på stan och shoppa ett annat företag, sådana här affärer tar tid och kräver kompetent folk. Vidare med den nysatta strategin så kommer dom att kunna kommunicera fler matnyttiga saker mer frekvent, dom kanske till och med hittar ett sätt att börja sukta lite med P13 utan att för den delen blåsa sin idé.

    Med det sagt ser jag positivt på SBs framtid och hoppas att deras nya väg kommer resultera i bra resultat.

  • Scam hunter skriver:

    Men du har fortsatt fel i din argumentation? Det du väntade dig var att Starbreeze skulle göra en defensiv snarare än offensiv NE(vilket blev utfallet).

    • fritzthecat1 skriver:

      Jag trodde det sa sig själv att ett offensivt företag inte går ifrån 110 anställda till 45 på ett halvår samt har stora förluster år efter år.

      • beepbeep skriver:

        Det säger nog mer vad du vet om företagande. Det finns olika sätt att växa, organiskt, genom förvärv osv.

        Vad är det du tycker blir i att Starbreeze var defensivt efter avslutandet av Syndicate, men nu försöker med en delvis ny strategi och beter sig offensivt i detta förvärvet?

  • fritzthecat1 skriver:

    Säger tomten som inte förstod att NEn kommer gå till löner…

    I rest my case.

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande Starbreeze NEFritz the Cat.

Meta