Q1 rapport

2012/04/01 § Lämna en kommentar

Jag har inte handlat så mycket i första kvartalet. Skälet är inte att det finns attraktiva bolag utan att det är svårt att hitta bra ingångsvärden då till exempel ett av de högintressanta bolag jag bevakar gått upp kraftigt den senaste tiden.

Affärer som jag gjort innefattar:

Jays  22/11 – 25/1    + 80,1 %

Starbreeze  30/1 – 3/2   + 11,1 %

Siaf köpt 26/3        + 52,5 %            (Siaf köpte jag långt innan men har varit lite osäker huruvida jag skall gå ut med detta obskyra bolag då det fortfarande är på researchstadium)

Som en till parantes kan nämnas att jag även köpt samt sålt i hemligt bolag med en resultat på cirka + 90 % vilket nämnts tidigare i bloggen. Eventuellt går jag ut senare med vad det är för bolag och det är ingen intressant investering i nuläget.

Annars har läget varit extremt turbulent i flera av de bolag jag bevakar. Starbreezes Syndicate har tokfloppat med kursras och uppsägningar som följd. I veckan avslöjades att Mineral Invest har kopplingar till den senaste gigantiska kokainhärva som uppdagats. MII lär tokrasa på måndag då detta nog inte nått marknaden först nu när DI har tagit upp det som  toppnyhet. Jays kom med en kvartalsrapport i veckan som visar på en fortsatt brutal omsättningstillväxt men med en ynka vinst vilket var mycket underligt.

Jaa det går knappast att säga att smallcap investeringar är händelslösa.

 

 

 

Taggad: , , , , , , , ,

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande Q1 rapportFritz the Cat.

Meta